500 گرمی 
فروش عمده و خرده

ارسال رایگان در تبریز

16,500 تومان

ارسال رایگان در تبریز

10,500 تومان

ارسال رایگان در تبریز

15,000 تومان

 در 15 رایحه دلنشین

ارسال رایگان در تبریز

17,000 تومان

در بسته بندی 500 گرمی

ارسال رایگان در تبریز

24,000 تومان

در بسته بندی 900 گرمی

ارسال رایگان در تبریز

39,500 تومان

در بسته بندی

900 گرمی

ارسال رایگان در تبریز

46,000 تومان


آب مروارید

همه چیز در مورد یبماری آب مروارید: 

ایسنا: آب مرواريد، كدر شدن عدسي چشم است كه منجر به مشكلات بينايي مي‌شود. در مراحل اوليه، استفاده از نور قوي و عينك، مشكلات بينايي ناشي از آب مرواريد را كمتر مي‌كند. اما در مراحل بعدي بيماري، انجام جراحي براي بهبود بينايي ضروري است. امروزه عمل جراحي آب مرواريد كم خطر و بسيار موثر است.

عدسي ساختمان شفاف و بدون رگ با قطر حدود 9 ميلي متر و ضخامت 4 ميلي متر است كه در قسمت مياني كره چشم قرار گرفته و باعث تمركز نور بر روي شبكيه مي‌شود. شبكيه لايه حساس به نور در چشم است كه پيام‌هاي بينايي را دريافت مي‌كند.

در يك چشم طبيعي نور از عدسي عبور كرده و روي شبكيه متمركز مي‌شود. براي ايجاد يك تصوير دقيق، عدسي بايد شفاف باشد.

آب مرواريد چيست؟

عدسي از آب و پروتئين ساخته شده و شفاف است تا نور بتواند از آن عبور كند. گاهي اوقات بخشي از اين پروتئين‌ها تغيير يافته و منجر به كدورت قسمت‌هايي از عدسي مي‌شوند. در نتيجه نور به خوبي به شبكيه نمي‌رسد و اختلال بينايي ايجاد مي‌شود كه اين پديده را آب مرواريد مي‌نامند.

در مراحل اوليه كه تنها بخش كوچكي از عدسي كدر شده است شايد آب مرواريد مشكلي ايجاد نكند، اما در بيشتر مواقع اين روند ادامه مي‌يابد و بخش بزرگي از عدسي كدر مي‌شود و بينايي را مختل مي‌سازد. سرعت پيشرفت آب مرواريد در بين افراد مختلف متفاوت است. آب مرواريد ناشي از افزايش سن به تدريج و طي چند سال پيشرفت مي‌نمايد. آب مرواريد در افراد جوان و افراد ديابتي ممكن است به سرعت و طي چند ماه پيشرفت نمايد ولي سرعت پيشرفت آب مرواريد در هر فرد را نمي‌توان دقيقا پيشگويي كرد.

آب مرواريد از چشمي به چشم ديگر سرايت نمي‌كند اگرچه افراد زيادي مبتلا به آب مرواريد در هر دو چشم هستند، ولي هميشه سرعت پيشرفت بيماري در دو چشم يكسان نيست. مطالب زيادي در مورد آب مرورايد ناشي از سن روشن شده است، اما هنوز هيچ علت قطعي براي آن مشخص نگرديده است. دانشمندان علل متعددي از جمله سيگار كشيدن، بيماري قند و تماس زياد با نور خورشيد را براي ابتلا به آن ذكر مي‌كنند.

انواع مختلف آب مرورايد كدامند؟

الف – آب مرورايد ناشي از افزايش سن: عدسي نيز همانند ساير قسمت‌هاي بدن،‌ در طول زندگي به رشد خود ادامه مي‌دهد و لايه‌هايي به سطح خارجي آن اضافه مي‌شود كه با گذشت زمان لنز سخت مي‌شود و شفافيت خود را از دست مي‌دهد.

آب مرواريد ناشي از افزايش سن شايع‌ترين نوع آب مرواريد است و بين سنين 65 تا 74 سالگي، 50 درصد افراد و بالاي سن 75 سالگي، 70 درصد افراد به آن مبتلا مي‌شوند، اما مي‌تواند از 35 سالگي به بعد شروع شود.

ب – آب مرواريد ناشي از ساير بيماري‌ها: اين نوع آب مرواريد در افرادي كه بيماري‌هاي مشخص ديگري از جمله ديابت (بيماري قند) دارند ديده مي‌شود. گاهي بروز آب مرواريد در رابطه با مصرف داروهاي كورتون دار است.

پ- آب مرواريد ناشي از ضربه: گاهي بلافاصله پس از صدمات چشمي و گاهي سالها بعد از آن ديده مي‌شود.

ت- آب مرواريد مادرزادي: برخي بچه‌ها با آب مرورايد به دنيا مي‌آيند يا اين‌كه در كودكي به آن مبتلا مي‌شوند كه معمولا در هر دو چشم است. اين آب مرواريد ممكن است در بينايي اختلال ايجاد نكند، اما در صورت ايجاد اختلال حتما بايد جراحي شود.

علائم آب مرواريد چيست؟

شايع‌ترين علائم اين بيماري عبارت اند از:

الف – تار شدن يا محو شدن بينايي.

ب- حساس شدن به روشنايي: درخشندگي زياد نور اتومبيل‌ها در شب، خيرگي و پخش نور چراغ‌ها و نور آفتاب، ديدن هاله اطراف چراغ‌ها.

پ- كم رنگ شدن يا محو شدن رنگ‌ها.

ت – ديد كم در شب.

ث- دو بيني يا چند بيني (كه با افزايش شدت آب مرواريد وضعيت بدتر مي‌شود).

ج- افزايش ديد نزديك، تغيير مداوم شماره عينك و يا لنز تماسي.

اين علائم مي‌تواند ناشي از ساير بيماري‌هاي چشمي نيز باشند، پس اگر دچار هر يك از اين علائم شديد حتما به چشم پزشك مراجعه كنيد.



برچسب ها:
صفحه قبل 1 صفحه بعد